Referat af ordinær generalforsamling i "Trailerlauget af 1986" afholdt lørdag den 13. oktober 2001 hos Familien Jakobsen, Horsvangen 9.

Valg af dirigent:

For første gang i foreningens historie havde den traditionelle dirigent Frode Jakobsen meldt fra på grund af spisning og fællesboksning i Hostrup City, og da de 4 fremmødte medlemmer var formanden og kassereren, der begge skulle aflægge beretning, sekretæren, der skulle tage referat samt det ældste medlem, nr. 001 , blev det således alderspræsidenten, 001 Georg , der fik overrakt klokkeværket i fløjlsposen .

OG han konstaterede at generalforsamlingen var indkaldt "rææælle nok".

Kassereren fremlagde fuldmagt på en aut. grøn serviet fra medlem nr. 006 gyldig til kI.21.00.

Formandens Beretning:

Traileren har igen i år været udsat for et stort slid og specielt 2 medlemmer har efterladt rester af mørtel, og det der er værre.

Georg fik tidligere bemyndigelse til at anskaffe 2 nye dæk til traileren. Formanden konstaterede at der i hvert fald er kommet 2 andre dæk på , og at de virker efter hensigten. Støddæmpeme var også ok , men foreningens tilbagevendende problem er altså trekanterne. Der må være medlemmer, der ikke kan styre vores trekanter.

Terrorangrebet den 11. september ser også ud til at have haft negativ indflydelse på interessen for at køre med trailer. Kun eet udlån er det blevet til siden.

Formanden så frem til kassererens beretning og om de faldende aktiekurser har haft nogen konsekvenser for foreningen formue, ligesom han gerne ville konstatere kassebeholdningen, da han mente at sidste års beholdning måtte indeholde en decimalfejl.

Udenfor referat havde formanden modtaget en forespørgsel på en autoriseret grøn serviet fra nyeste medlem Lars Primdahl. Han udbad sig foreningens formålsparagraf.

( Hvorfor melder man sig dog ind i en forening uden at kende dens formål ??? )

Formålet er primært en årlig generalforsamling , sekundært at trille med trailer.

Beretningen blev enstemmigt godkendt ( 5 for / O imod ).

Kassererens beretning:

Status var Kr. 424,- ( kontant minus gæld til køkken kassen ).

Indtægter: 5 medlemmer a 100 = kr. 500 herfra trækkes kr. 76,- for at indfri sidste års manko . Det viste sig faktisk, at referatet fra i fjor udviste røde tal - det blev indskærpet at sekretæren også udskriver med røde tal, når der er underskud.

Den lokale køkkenkasse har dog billige lån, hvilket vi har levet godt af i det forgange år. Medlem nr 003 blev benævnt dubiøs efter at mangle kontingent-betaling pr. 01/10-2001. Rykker 1 er på vej, næste step bliver Indberetning til RKI og derefter kongens foged. Kassereren foreslog at gøre det midlertidigt forhøjede kontingent permanent, dvs fremover kr. 100,-. Forslaget blev enstemmigt vedtaget (5 for / 0 imod) .

Så var der en ulovlig udlejning af trailer med bil , men uden gebyr. som kassereren ville have forsamlingen til at tage stilling til. Det viste sig at være medlem nr. 001. der havde haft en på krogen, hvilket selvfølgelig er helt OK , men vi ville også gerne vide hvordan ! Forklaringen blev godtaget, og den ulovlige udlejning blev klaret med en omgang øl. Beretningen blev enstemmigt godkendt (5 for / 0 imod).

Vedr Medlem nr. 003 -sanktioner for ikke-meldt udeblivelse og manglende kontingent:

Medlem nr.OO3 N.P. skal indkalde til en extraordinær generafforsamling i løbet øf sommeren 2002 ( forslag fra det nyeste medlem 006 ) , og der er kun et punkt på dagsordenen for den extraordinære generalforsamling:

Fastsæt datoen for den ordinære generalforsamling i 2002.

Derved skulle det vel forhåbentlig kunne undgås at der igen bliver problemer med datoen for årets generalforsamling.

Eventuelt:

Intet ( hverken sild eller snaps )

Kl. 20.59 lukkede dirigenten - på trods af højrøstede kvinder uden taleret ­generalforsamlingen og takkede høfligt for god ro og orden ( og skruede derfefer op for høreapparaterne igen ), mens Margit puttede Frodes klokkeværk til bage i oasen.

Referent: Bent Mortensen