Referat af ordinær generalforsamling i “Trailerlauget af 1986” afholdt fredag den 8. oktober 2004 hos Familien Mortensen, Grønager.

”Indledning” ved ikke-medlem Frode Jakobsen :

Kl. 21.52, mente autoriseret ikke-medlem, tidligere mangeårig – rigtig mangeårig – dirigent Frode Jakobsen, Hostrup City, at generalforsamlingen skulle starte , hvorved han forgreb sig på foreningens klokkeværk, som kassererens hustru havde højglans-poleret til lejligheden efter at have været glemt ovenpå sidste års generalforsamling ( …..klokken altså ).

Formanden greb dog hurtigt ind og fik bragt generalforsamlingen tilbage på rette spor.

Kl. 21.53, startede formanden årets generalforsamling og foreslog – på trods af ovenstående beskrevne detalje - Frode til dirigent-posten. Han blev enstemmigt valgt endnu en gang, og kunne denne gang efter – ”en hurtig skvis snaps” - fuldt legalt dingle med det polerede klokkeværk.

Dirigenten havde igen i år forberedt sig godt ved at medbringe de seneste års referater, og for anden gang i foreningens historie konstaterede han, at generalforsamlingen var indkaldt helt efter vedtægterne. ”Måske lidt sent, men indkaldt !

Kl. 21.55 fik formanden ordet igen af dirigenten. Han indledte beretningen med at sidste års generalforsamling forløb blændede, men herefter har det været NEDTUR-NEDTUR-NEDTUR :

( helt uden for referat er det netop set, at matriklen atter er sat til salg - skal der indkaldes til en ekstra ordinær generalforsamling ?).

Der blev nævnt et ønske om at udnævne æresmedlemmer i foreningen, og formanden går meget ind for indførelse af dette begreb. Alle over 60 år kan søge æresmedlemsskab, men selvfølgelig til dobbelt kontingent.

Formanden har indført et ekstra punkt i sin beretning, som det evigt tilbagevende svar på det evigt tilbagevendende ( åndssvage ) spørgsmål fra Lars Primdahl vedr. foreningens  formål :

”Formål med lauget er 1) at holde generalforsamling en gang om året , 2) at trille lidt med trailer.

Der er konstateret problemer med revisoraspiranteleven igen i år, dels har han overtrådt vilkårene igen-igen, og dels er han blevet set igen-igen med en fremmed (trailer).

Det blev indskærpet at få forholdet omkring endelig optagelse i orden .

Sluttelig konstaterede formanden, formentlig efter en forhåndsorientering af kassereren, at der er rigtig mange penge i kassen i år, så måske vi igen skulle overveje et egentligt klubhus. At økonomien er helt i top afholdt ikke formanden fra at kommentere kassererens ændrede livsstil fra ”skaldede ture” til Yugoland til nu 3-4 årlige udlandsture og gerne til  oversøiske feriemål.

Formandens slut-salve, der udløste såvel klapsalver som skål : ”Generalforsamlingerne bliver bedre og bedre”.   Beretningen blev enstemmigt godkendt.

Kassereren mente som formanden, at det var NEDTUR i år.

Han kunne konstatere, at det har været et nemt år : Ingen udgifter, kun Indtægter.

Alle har betalt – ingen rykkere. Det er nemt.

Da der ligesom ikke var nogen grund til kontingentforhøjelse, selvom han skulle til Rimini lørdag morgen, og da det var svært at gøre indsigelser mod et så perfekt regnskab, godkendte forsamlingen kassererens beretning enstemmigt.

For en god ordens skyld bemærkes det at :

kontingentet for år 2004-2005 fortsat er kr. 100 for aktivt medlemskab, og kontingentet skal være indbetalt til kassereren inden næste ordinære generalforsamling.

Udvalgenes beretning / ( Seniorudvalget ) incl Eventuelt !!! :

Seniorudvalget omtalte 8-12 møder i Rynkeby, hvor Martha klager over for kort og for sen klipning.  L.P. mente, at det hang sammen med, at der var for lidt Irsk Kaffe, men godt med brune kager og bedstefar-kage uden rosiner !

L.P. svarede på IT-problemerne og omtalte problemer med Spam, og desværre var domænet www.trekanten.dk allerede optaget

( underligt da ”siden ikke findes ” på Internettet )

Aldersgrænsen for optagelse som senior er sænket til 25 år , men der er stadig ikke modtaget nogen ansøgninger, meget skuffende.

Derfor overvejes at indføre nye aktiviteter som ”gåtur med stokker og trailer”, samt bankospil  med 8-10 gevinster bare til de gamle.

Beretningen sluttede med en personlig hilsen til revisoraspiranteleven, som L.P. føler har fået meget bedre optagelsesbetingelser end da L.P søgte ind i foreningen i sidste årtusinde.

Under vildt verbalt angreb på den stakkels elev, lykkedes det L.P at få fremtunget en aftale med Elev/Nasser Jesper Jensen som kort refereret går ud på, at han senest 23.juni 2005, 23.juli 2005 eller en anden dato indkalder og lægger hus til en aften med drikkevenlig rødvin, kød, salat, evt. overnatning ( bryllup ikke nødvendigt ).

Det skal bare være ”All inclusive ” som dirigenten så rammende afsluttede ordkampen med.

Mini Eventuelt !!! :

Generalforsamlingens ”små” gæster ( Jesper, ja,der-var-han-så-igen og Helle ) overvejer optagelse for at stifte et ungdomsudvalg med hovedformålet at overtage Cuba efter Fidel Castro, så lauget kan inviteres på ø-tur med Cuba Libre og store Havanna-cigarer til alle.

Dirigenten glemte at der skulle være valg til bestyrelse og udvalg, så referenten går udfra at  alle blev genvalgt.

Slut :

Næste års generalforsamling vil foregå den anden fredag i oktober, hvilket vil sige :

Fredag den 14. oktober 2005 kl. 19.00

hos Familien Jakobsen, Horsvangen 9.

Kl. 22.37 lukkede dirigenten generalforsamlingen. Han takkede god ro og orden og kastede sig straks over den næste snaps, som havde trukket skind i over ½ time.

Referent : Bent Mortensen