Fredag den 9. oktober 2009

Hos Lilli Mortensen, Lido Allé.

Formanden åbnede årets generalforsamling kl. 22.06 og foreslog straks sidste års, men i år fraværende prospekt Søren som årets dirigent. For ikke at gøre vores faste dirigent gennem mere end 20 år ked af det, blev Frode selvfølgelig forslået af forsamlingen.

Ved hemmelig håndsoprækning faldt valget på Frode, der fik alle de seriøse stemmer. Det var vist kun Sørens tidligere fanklub, der stemte på ham.

Frode takkede for valget og pakkede ”dyret” ud, dinglede og åbnede generalforsamlingen, selvom han glemte at konstatere om den var lovlig varslet. Måske lidt ude af træning, men han havde da en skjult dagsorden med, og gav formanden ordet.

Formanden åbnede sin beretning stående, idet han i fjor bemærkede seniorudvalgets succes med stående beretning. Han glædede sig over at kunne åbne den 23. generalforsamling selvom det var i uvante omgivelse uden for 7120 området.

Skribenten fik vist ros for sidste års referat, så alle kan genopfriske aftalerne, hvis de skulle være forduftet.

Årets gang i lauget var præget af uproblematisk trilleri. Der blev, som § 13 foreskriver, ikke afholdt nogen bestyrelsesmøder, ligesom der heller ikke var nogen lune sommermøder med alkohol, hvilket §9 ellers tillader.

Formanden undrede sig over den manglende gennemførelse af køkkenkassemesterens forslag om ekskursion til Assens for at studere varaner og veteran-biler, men køkkenkassen er måske løbet tør.

Vi følger med tiden og på Facebook har vi hele 13 medlemmer, der er sågar medlemmer fra udlandet og Sjælland ( hvad er forskellen ? ).

Vores hjemmeside er som følge af denne globaliseringstendens blevet shinet lidt op, således at vedtægterne nu også kan læses på internationalsk ved at klikke på et lille ”Union Jack” flag i øverste venstre hjørne. Formålsparagraffen er naturligvis den samme også på engelsk.

Medlemsstatistikken, tja, den burde have været +1 i forhold til i fjor, men ’08-dirigenten valgte åbenbart en midnats messe et sted i syden i stedet for laugets årlige generalforsamling, hvilket formanden naturligt nok tolkede som manglende interesse, da det jo er en væsentlig nedprioritering af vedtægternes §1, ja faktisk selve formålsparagraffen.

Formanden omtalte igen reglerne for optagelse i lauget efter flere forespørgsler også fra international side. Reglerne er klart formulerede i §2 m.fl. og de er ret enkle : kræver en krog, et personnr. med ulige endetal og en terrasse til grill-arrangement ( der kan dog dispenseres til en engelsk og/eller jamaicansk Pub ).

Ikke nok med det, formanden er også selv aktiv opsøgende omkring nye medlemmer og nævnte som potentielt medlem, dirigent Frode, der opfylder stort set alle krav ( efter at postnr-reglen er opgivet som følge af globaliseringen ). Han har uvist af hvilken grund endnu ikke søgt om optagelse, tidligere havde han ingen krog, men nu er det på plads - endda med et moderne synsfrit træk. Alt er faktisk i orden, både personnr og terrasse, så det er faktisk kun in-terrassen, der mangler.

Formanden rundede af med at takke alle i bestyrelsen for godt samarbejde i året der gik, specielt ved alle de bestyrelsesmøder, som aldrig blev afholdt.

Formandens beretning blev enstemmigt vedtaget ( af alle )

Så var der siddende beretning, og som vanligt var den kort og kontant.

Sikre kontingent-indtægter og ingen udgifter, ej heller til køkkenkassen, men igen i år problemer med medlemmerne 6 og 7, der åbenbart stadig ikke har datoen 1.oktober i deres kalendere.

Der har ingen revisor været, og han har heller ikke revideret noget, til gengæld har foreningen haft et megaflot renteafkast på Dkr 10,32 og foreningen råder nu en formue på Dkr 5684,32

Kassereren foreslog at forhøje kontingentsatsen til Dkr 200 om året og på den måde oprette en jubilæumsfond til vort snart forestående 25 års jubilæum.

Forslaget blev straks enstemmigt vedtaget selv af det kontingentfri æresmedlem.

Husk derfor at kontingentet for år 2009-2010 er Dkr. 200 for aktivt medlemsskab, og det skal være indbetalt til kassereren eller overført til køkkenkassen senest den 1.oktober 2010.

Derefter blev kassererens beretning enstemmigt vedtaget ( af alle )

Udvalgenes beretning / ( Seniorudvalget )  :

Igen i år valgte seniorudvalget at aflægge stående beretning og hive halskluden af for at klare stemmen.

Aktivitetsprocenten har igen i år været på 0, dvs altså overhovedet ingen aktivitet, og man havde åbenbart løbet panden mod muren ( hvor henne ? ), men den positive melding var at ingen var gået bort.

De ikke-gennemførte aktiviteter forventedes dog gennemført på samme måde igen i år.

Seniorudvalgsformandens beretning blev også enstemmigt vedtaget ( af alle )

Ifølge dirigenten var der ”Æ Nå’ed”. ( - for our foreign readers ; ”Nothing” ! )

De såkaldte ”5 små”, som overhovedet ikke er ret små mere, stillede et spændende forslag om oprettelse af et Junior-udvalg. Michael fremførte på gruppens vegne ønske om optagelse i lauget og samtidig oprettelse af et egentligt juniorudvalg. Forslaget blev særdeles godt modtaget af forsamlingen og vil naturligvis blive behandlet meget seriøst på førstkommende bestyrelsesmøde.

Formanden påpegede dog optagelsesreglerne endnu en gang med fokus på Prospect-perioden, det ulige personnr, grillfesten, krog-kravet m.v.

Det er således ikke noget krav at have en bil, men en krog er absolut påkrævet, og ellers må man slå sig sammen med én, der har én.

Kassereren gned sig i hænderne ved udsigten til 2-3 nye, betalende og kommende aktive medlemmer, og han supplerede formandens ord ved at foreslå halvt kontingent gange 2 for medlemmer i juniorudvalget.

Valg :

Der var genvalg over hele linien, og konstituering sker som vanligt på førstkommende bestyrelsesmøde

Valg af revisor :

Genvalg.

For en gangs skyld blev næste års generalforsamling ikke endeligt fastlagt.

Det eneste, der ligger fast er tidspunktet  :

Fredag den 8.oktober 2010 kl.19.00

Værtsskabet bliver i bedste OL-stil afgjort af IOTT ( den Internationale Overrislede Trailer-Trillerkomite ) på den kommende kongres og valget står mellem :

Hostrup City

Grønbotoften Senior House

Frugthaven Park Hotel

Vinderbyen offentliggøres på hjemmesiden : http://home1.stofanet.dk/trailerlaug1986 straks efter afstemningen !

Kl 22.45 lukkede dirigenten generalforsamlingen og takkede for god ro og orden.

Det var nu meget dejligt at have Frode tilbage med sit klokkeværk

10.        1996     Familien Juul, Bakkegården

12.        1998     Familien Mortensen, Grønager