Fredag den 8. oktober 2010

Hos Georg Jakobsen, Rynkeby Fælleshus.

Formanden åbnede årets generalforsamling sent i år. Først kl 23.15 fik Frode lov til atter at pakke klokkeværket ud af posen. Samtidig fik han overdraget et udkast til vedtægtsændringer i form af et mindre kompendium på 4 tæt skrevne A4-sider, hvilket fik ham til måbende at udbryde at ”vedtægtsændringer skal da bare vedtages”. Glemte vist igen at takke for valget til dirigent, men mente at , jow , generalforsamlingen var indkaldt.

Formanden startede sin beretning med at konstatere, at formålsparagraffen atter en gang er opnået i det forgangne år. Der blev afholdt såvel generalforsamling som trillet lidt med trailer . Der har ikke været de store problemer, bortset fra lidt svagt sivende luft fra højre baghjul, udsivningen er overstået nu. Et par lange ture har den også haft : både til lossepladsen og en exporttur til Amager.

Facebook fangruppen er voksende, der er nu både fans i udlandet og på Sjælland.

Hjemmesiden har fået nye links til VEB anhängerbau i Wittenberg, der fortæller hele historien om trailerfabrikationen – tænk vi har været kunde i 25 år ( eller hedder det for 25 år siden ? ), så vi har sikkert betydet en del for firmaets udvikling.

Formanden konstaterede, at udflugter forbliver ved snakken, ingen initiativtagere gør noget endeligt ved det, men måske i jubilæumsåret 2011 ?

Vores prospekt brillerer med sit fravær og undgår at opfylde optagelseskravene, hvorfor han må se frem til at skulle søge forfra.

Sidste års ønske om udvidelse af foreningen med deraf følgende vedtægtsændringer  behandledes særskilt senere.

Kandidater til  næste års jubilæums-generalforsamling blev listet op :

Profibers personale-kantine i Hostrup City

”TrailerTriller” Borgen ,Grønboften

Frugthaven Park Hotel

Altså samme kandidater som i år.

Ellers takkede formanden bestyrelsen undtagen næstformanden for godt samarbejde på alle de normale og extraordinære bestyrelsesmøder, der ikke blev afholdt jfr vedtægterne.

Formandens beretning blev enstemmigt vedtaget med applaus.

Som vanligt en kort og kontant beretning.

Der var ikke sket de woldsomme ting, og alle har betalt til tiden – det er vist første gang – så nu er formuen vokset til det astronomiske beløb 7432,32 Dkr  excl køkkenkassen.

Da det er blevet så nemt at inddrive kontingenter, foreslog han som oplæg til jubilæumsfesten i  2011 at øge kontingent endnu en gang til 500 kr  for at skabe en extra stor jubilæumsfond, og køkkenkassen ville også gerne spæde lidt til.

Efter en ophedet debat i det nye klubhus, måtte det dog konstateres at forsamlingen ønskede at bevare det netop forhøjede kontingent-beløb.

Derfor er kontingentet for år 2010-2011 forsat  Dkr. 200 for aktivt medlemsskab, og det skal være indbetalt til kassereren eller overført til køkkenkassen senest den 1.oktober 2011.

Lettelsen over ikke at skulle ud med rygmærkerne og inddrive foreningskontingent i år, medførte at kassereren uddelte 1 ( én ) øl til alle generalforsamlingens deltagere .

Kassererens beretning blev enstemmigt vedtaget .

Udvalgenes beretning / ( Seniorudvalget )  :

Seniorudvalget havde i år forberedt sig grundigt !

Der har været mange aktiviteter i kalenderen : find påskeharen i skoven, Bakketest på Bakkeager , Ølsmagning på Ryan’s, men desværre ingen deltagere.

Der har ikke været nogen bortkomne eller døde.

Udvalget har ingen penge brugt og har heller ingen !

I 2011 forventes de nævnte aktiviteter atter at være at finde i kalenderen, og helt konkret vil der i påsken blive mulighed for at finde haren.

Denne beretning blev vist også  vedtaget .

Dirigenten måtte lade formanden gennemgå de indkomne forslag, da han ikke helt kunne hitte rede i ” noget af det her”.  Formanden måtte konstatere at sidste års agitator Michael hellere ville se Vild med Dans i stedet for at møde op og præsentere forslaget, lidt skuffende selvom  Michael dog havde meldt fra på den officielle FB-side.

Reglerne for optagelse  er som for alle andre prospekts ( kassereren gned sig i hænderne, extra kontingent-indtægt til klub- og køkken-kasserne )

Dog behøves ikke en bil, men adgang til en krog og et ulige personnummer, det er OK at låne sig frem eller slå sig sammen med en der opfylder betingelserne.

Der var en længere og mere eller mindre useriøs debat, sikkert pga det sene tidspunkt – men pludselig blev forslaget vedtaget uden konsekvenser, hvorefter kassereren forslog et junior-kontingent af en størrelse svarende til et ½ seniorkontingent, der så til gengæld skal betales 2 gange årligt.

Evt.  interesserede C-medlemmer , som er den nye betegnelse, kan ansøge om optagelse inden 1.oktober 2011 via hjemmesiden.

Forslaget blev altså vedtaget , på trods af de uklare konsekvenser.

Dirigenten  var blevet  mør under den lange debat og så lettet ud da forslaget var vedtaget. Han fejrede det med en schnapz og en konstatering af ” YES det var det”

Intet ! ( Margit foreslog lidt almindelig hygge )

Der var genvalg til hele bestyrelsen undtagen næstformanden, og konstituering sker som vanligt på førstkommende bestyrelsesmøde

Valg af revisor :

Intet genvalg, da han havde fravalgt årets generalforsamling. Margit så vældig tilfreds ud på køkkenkassens vegne med endnu et år uden folkevalgt revisor.

Det er ved at være mere en regel end en undtagelse at næste års generalforsamling, der jo samtidig er foreningens 25 års jubilæum, ikke blev endeligt fastlagt.

Tidspunktet  ligger dog helt fast  :

Fredag den 14.oktober 2011 kl.19.00

Som tidligere omtalt i formandens beretning og som i 2010 vil værtsskabet i bedste OL-stil blive afgjort af IOTT ( den Internationale Overrislede Trailer-Trillerkomite ) på den kommende kongres og valget står atter en gang imellem :

Profibers personale-kantine i Hostrup City

”TrailerTriller” Borgen ,Grønboften

Frugthaven Park Hotel

Vinderbyen offentliggøres på hjemmesiden : http://home1.stofanet.dk/trailerlaug1986 straks efter afstemningen !

Kl. 0:15 lukkede dirigenten generalforsamlingen efter en lang generalforsamling, men han takkede dog for god ro og orden.

10.        1996     Familien Juul, Bakkegården

12.        1998     Familien Mortensen, Grønager