Ordinær generalforsamling i “Trailerlauget
af 1986”
Fredag den 12. oktober 2012
Hos Georg Jakobsen, Grønbotoften alias
”TrailerTriller Borgen”.
Valg af dirigent
:
Formand Juul åbnede årets generalforsamling kl 21:05 - lige før osten.
Som dirigent blev ikke overraskende foreslået en ædru, men
Coke-påvirket Frode.
Dirigenten virkede skarp, takkede for valget og spurgte
forsamlingen om generalforsamlingen var varslet OK, dinglede lidt med klokkeværket og gav
formanden ordet tilbage.
Formandens beretning
:
Formanden startede sin beretning med at konstatere, at der
havde hersket lidt tvivl om datoen for generalforsamlingen, men han var lettet
over, at det ikke blev den 11.oktober, der som bekendt er alkoholfri dag.
Ellers har det været en meget stille og fredelig sæson
for traileren, der har været de faste ture til genbrugspladsen, en enkelt tur
til Århus og lidt små-flytteri.
Traileren var dog væk fra sin stamplads udlånt til et
bygge-projekt i en periode, der blev så lang, at der opstod frygt for, om den
skulle være blevet solgt uden bestyrelsens vidende.
De årligt tilbagevendende problemer er løst i 2012 :
Kassereren har proppet hullet i det sivende bagdæk, og
formanden selv har været på kombineret studie- og indkøbstur til Harald Nyborg
efter lygteglas til venstre baglygte.
På investeringsfronten kommenteredes kassererens indkøb
af et stk BMW motorcykel, der primært skal bruges til inddrivelse af restancer
hos laugets dubiøse debitorer.
Dette må nødvendigvis have været et kraftigt dræn i
køkkenkassen, som laugets officielle kasse følger, på samme måde som kursen på
Danske kroner følger Euroen.
Så fra i 2011, hvor alt var betalt, må bestyrelsen fra 2012
fremover følge investeringerne tæt.
Formanden takkede bestyrelsen for veludført gerning på
alle de møder, som ikke er blevet afholdt.
Endelig foreslog formanden at hylde foreningens første og
ældste æresmedlem, der i anledningen af hans 10 års jubilæum i Gl. Rynkeby,
havde valgt at betale hele huslejen for årets generalforsamling.
Med bragende Hurra råb for æresmedlem Sir Georgs
sponsorat, blev formandens beretning godkendt.
Kassererens
beretning :
En kort, kontant og talrig beretning igen i år.
Kassebeholdningen var pr 31/12-2011 : 6693 DKK, og med
årets budgetterede kontingent-indtægter på 1550 DDK, burde beholdningen nu
ligge på 8243 DKK, men foreløbig mangler kontingent-indbetalinger fra 4
medlemmer, og der er også udlæg til diverse reservedele og baglygter til
foreningens traktor, som skal afregnes direkte over køkkenkassen (49,50 DKK).
Kassererens nye stil er at offentliggøre medlemsnumrene
på de dubiøse debitorer, som foreningen ellers har været forskånet for længe.
Nr. 6, 9, 11 og 13 er i restance , og vil i nærmeste
fremtid kunne vente en rykker MED gebyr a la kommunens gebyrer.
For at forenkle kontingent-arbejdet rundsendte kassereren
en adresse- og email-liste til ajourføring. Formålet var at gøre det nemmere
ved fremsendelse af E-Kontingent Fakturaer og E-Rykkerbreve til medlemmerne.
Kassererens beretning blev godkendt på trods af medlem nr
6’s og 9’s undrende kommentarer.
Kontingentsatsen blev ikke nævnt, hvilket må indikere at det
anses for at være passende og ingen i forsamlingen turde nævne noget for
kassereren, for at han ikke skulle få ideer om en forhøjelse til finansiering
af den nye BMW Rykkerkværn til inddrivelse af restancer.
Derfor
er kontingentet for år 2012-2013 :
Dkr.
200 for aktivt medlemskab &
Dkr.
50 for aktivt juniormedlemsskab
OG
: og det skal være indbetalt til
kassereren eller overført til køkkenkassen senest den 1.oktober 2013
Udvalgenes
beretninger
Seniorudvalget :
Efter seniorudvalgets overraskende festfyrværkeri i fjor på
Grønbotoften var forventningerne i år sat efter noget endnu større.
Forsamlingen måtte dog lægge ører til en multitaskende seniorudvalgsformand,
der tilsyneladende var mere optaget af ligegyldige scoringer i europæiske fodboldlandskampe
på sin fløjtende og hujende mobil-Ipad-telefon-dims end berette om udvalgets
aktiviteter.
Om Bandolowski scorer til 1-0 mellem Slovenien og Cypern eller
Armenien forekom lauget ret ligegyldigt.
Men som vanligt var det en stående beretning ( og han
kunne stå endnu ).
Reklamepladsen på traileren er langt om længe solgt –
næsten – til en stor international koncern .
Værdi af kontrakten blev anslået til ca 800 millioner et-eller-andet ( =
græske drachmer ).
Sponsorens krav til foreningen var dog ikke uvæsentlige ,
de blev nævnt :
-
Gennemsigtighed i foreningens økonomi
-
Optagelseskrav til
medlemmer skal overholdes for alle
-
Foreningen skal omdøbes
-
Reklameklistermærker skal på både trailer og hjemmeside
Kontrakten var ikke endeligt forhandlet på plads, der
blev derfor anmodet om mandat til fortsat te forhandlinger uge 10 og 11 i 2013 på en luksusyacht i det
græske øhav.
Forventet omkostning
> 8000 DKK ( køkkenkassen ) og da en igangsat indsamling intet
resultat gav, vurderes det at fortsatte forhandlinger må ske for egne midler.
( og derfor næppe munder ud i noget stort )
Der blev ikke omtalt nogen af årets aktiviteter trods
det, at det faktisk lykkedes at gennemføre den i årevis planlagte guidede
rundtur i omegnen for at vise ”laugets rødder”.
Den blev gennemført i sensommeren med Æresmedlem nr 1 som
guide, og TV Juul var på pletten, så vi forventer at se denne spændende
føljeton i den kommende vinters lørdage i prime-time, mens DR1 givetvis ændrer
sendetidspunktet på Matador for at undgå at miste seere.
Ellers er planerne for 2013 klar :
Endnu engang skal vi finde Påskeharen og datoen blev
gentaget flere gange.
Arrangementet finder sted :
27. Marts 2013
Denne beretning blev vist også godkendt.
Juniorudvalget :
Det i fjor nedsatte juniorudvalg måtte for første gang aflægge deres
beretning.
Den selvbestaltede og ikke-konstituerede formand, der påstår at (rød ? ) Ålborg
er vigtigere end generalforsamlingen i
det trailerlaug, man er født ind i, havde brygget en kort beretning som ældste
medlem Mette måtte oplæse for formanden in absentia.
”Formanden” glædede sig over alle medlemmer er samlet i Danmark med
undtagelse af Stine der har valgt en ø ved siden af djævle øen i stedet for
fastlandet.
Traileren har været luftet af juniorudvalget, til både flytning og indkøb
af møblement i IKEA.
Udvalget har besluttet sig for et årligt møde som er fastlagt til 2. lørdag
i april og det første møde vil blive afholdt hos Fam. Skovmand , Danmarksgade i
Fredericia , hvor udvalget vil konstituere sig.
For at advare naboer og andet godtfolk i fæstningsbyen, så drejer det sig
om lørdag den 13. april 2013, hvor lauget bør overveje at indrykke en advarsel i
Fredericia Dagblad om højrøstet generalforsamling inden for voldene.
Kasserer og hovedbestyrelse vil formentlig se imødekommende på at støtte en
sådan annonce, der kunne flashe vort navn syd for Rands Fjord.
Beretningen blev godkendt – in absentia.
Indkomne
forslag :
Ingen forslag. (
Sløv og sat forening ? )
Eventuelt :
Seniorudvalgsformanden fandt pludselig fokus under
Eventuelt , da fodboldkampene rundt i Europa var slut (og Danmark tabte 1-1 til
Bulgarien).
Han ønskede at skærpe kravene til optagelse af nye
medlemmer, og argumenterede for at de
skulle opfyldes af alle også medlemmer OGSÅ på Kirsebærhaven , uden at nævne
medlemsnumre.
Han mente ikke at ”prospekten” tog foreningen seriøst,
men fik ham presset til at indvillige i et optagelses-scenarie i perioden maj
til august 2013.
Det noteredes : maj
til august 2013 . Hvilket vi alle ser
frem til med store forventninger.
Den stadig ædru dirigent lukkede debatten med et ”så er det vist debatteret”, og det var så.
Valg til
bestyrelse :
Der var genvalg til hele bestyrelsen og konstituering
sker som vanligt på førstkommende bestyrelsesmøde, der ikke afholdes.
Valg af revisor og
revisor-suppleant:
Revisoren blev atter genvalgt på trods af manglende gennemgang af regnskab
og bilag. ”RessorPleanten” (på dansk : Revisor-suppleanten) blev genvalgt efter
overtalelse til endnu et år på posten.
Den evigt ædru dirigent en takkede kl 21:49 for god ro og orden, hvilket faktisk var
tilfældet i igen år.
Næste år :
Dette punkt blev traditionen tro eller lige som sidste år
ikke behandlet .
Skribenten føler derved en hævdvunden ret til at foreslå
næste års arrangører med udgangspunkt i
de sidste mange års skiftende værter og arrangører.
Det er vældig praktisk at kunne være i Grønbotoftens
Fælleshus, så hvis det fortsat er muligt ( og æresmedlemmet betaler huslejen ),
vil dette være vores første valg, og datoen er naturligvis fortsat fastlagt som
fredag før efterårsferien, hvilket i 2013 vil sige :
Fredag den 11.oktober 2013 kl. 19.00
( det er når den store viser peger på 12 (lodret) og den
lille viser peger på 7, men man må selvfølgelig gerne komme før J )
Den praktiske del af dette års generalforsamling blev
styret af Juul-Byvej og Bent-Bredager. Det foreslås at Jensen-Bredager og
Lilli-Århus bliver tovholdere og arrangører af 2013’s generalforsamling - med det forventet-fuldgyldige- medlem
Jensen-Kirsebærhaven som suppleant.
Referent
: Skri-Bent-en
Bilag 1.
Oversigt over
værtskaber for den ordinære generalforsamling i ”Trailerlauget af 1986”
10. 1996 Familien Juul, Bakkegården
12. 1998 Familien Mortensen, Grønager
13. 1999 Familien Jakobsen, Horsvangen
14. 2000 Dirigent Jakobsen, Hostrup
15. 2001 Familien Jakobsen, Horsvangen
16. 2002 Familien Primdahl, Snareager
17. 2003 Familien Juul, Bakkegården
18. 2004 Familien Mortensen, Grønager
19. 2005 Familien Jakobsen, Horsvangen
20. 2006 Familien Primdahl, Snareager
21. 2007 Familien Lange & Jensen, Bjerreager
22. 2008 Familien Juul, Bakkegården
23. 2009
24. 2010 Klubhuset ,Grønbotoften (Sir Georg)
25. 2011 Klubhuset ,Grønbotoften (Sir Georg) & Else-Snareager +
Margit-Frugthaven
26. 2012 Klubhuset ,Grønbotoften (Sir Georg) & Juul + Mortensen
27. 2013 ?
( med forbehold for stave- og huskefejl )
Laugets WebAdresse : http://home1.stofanet.dk/trailerlaug1986/