Fredag den 11. oktober 2013

Hos Georg Jakobsen, Grønbotoften alias ”TrailerTriller Borgen”.

Formand Juul åbnede årets generalforsamling kl 22:05  - umiddelbart efter at dommeren havde fløjtet fodboldlandskampen i Parken af.

Traditionen tro blev Frode foreslået og valgt som dirigent.

I år var dirigenten særdeles velforberedt og rejste sig straks for at gå ”ud og se”.

Det viste sig at dagsorden, vedtægter, bilagsmateriale m.m. bestod af temmelig mange stykker papir, som han efterfølgende havde en del hyr med, men tilbage i forsamlingen takkede han for valget og konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt.

Så klokkeværket blev luftet med vanlig præcision , og formanden fik ordet tilbage.

Formanden  indledte sin beretning med en vits om en gammel mand og en fodboldkamp hos Sankt Peter, sikkert inspireret af den netop afsluttede landskamp, som han ikke havde formået at få DBU til at flytte, pga sammenfaldet med laugets generalforsamling.

Han vil nu klage til DBU, fordi det kostede et alvorligt frafald blandt laugets medlemmer, eneste lyspunkt var at revisorsuppleantens datter førte det danske landsholds anfører på banen i Parken.

Det har været et dystert år for lauget , for første gang har vi mistet et A-medlem og medejer (20%), og det må konstateres, at vedtægterne ikke tager højde for denne situation, og derfor mangler regler om håndtering af dødsbo og arv m.m.

Der var optagelsesprøve for et prospect i juni 2013. Trods kort varsel lykkedes det ham at samle et absolut flertal af laugets medlemmer, og trods enkelte ”lunkne øl” synes prøven bestået, men den endelige beslutning må tages under et specielt punkt på dagsordenen.

I skri-bent-ens fravær overtog formanden det ultimative hverv at dokumentere optagelses-scenariet for generalforsamlingen, hvilket blev et meget velskrevet og uddybende referat, som godt kan give den siddende skri-bent nervøse trækninger mht  et eventuelt genvalg ved bestyrelsens konstituering som altid sker på det første bestyrelsesmøde i det nye trailer-år.

Selve traileren har været driftssikker i 2013 – ingen problemer.

Bortset fra : venstre blinklys virkede ikke i en periode, men såvel seniorudvalgsformanden som  kassereren løste problemet ved at køre højre om tilstrækkeligt mange gange.

Fejlen blev dog løst med et ”ledningsklem” , en reparation til 0,00 kr, hvilket glædede kassereren.

Der blev som vanligt ikke afholdt nogen bestyrelsesmøder i 2013, og formanden takkede bestyrelsen for et godt samarbejde.

Formandens beretning blev godkendt med applaus.

Efter en dyb indånding i glasset ( citat : dirigenten ) fik kassereren ordet.

Told og Skat har udvist utidig interesse i vores forening , men ifølge kassereren og vores bankforbindelse ingen grund til panik, men det må ikke undre, hvis ”Holger K” pludselig dukker op til et af vore bestyrelsesmøder.

Udgifter regner vi ikke længere med – igen 0,00 DKK.

Saldo i foreningen & køkkenkassen er nu 10.153,99 DKK , og indberettet til ”Holger K”.

Der er en enkelt  kontingentrestance, og skyldner nævnes ikke med navn, men fik inden generalforsamlingen en verbal advarsel .

Kassererens beretning blev også godkendt med applaus.

Kontingentsatsen blev ikke nævnt, hvilket må indikere at det anses for at være passende

Derfor er kontingentet for år 2013-2014 :

Dkr. 200 for aktivt medlemskab &

Dkr. 50 for aktivt juniormedlemsskab

OG :  og det skal være indbetalt til kassereren eller overført til køkkenkassen senest den 1.oktober 2014.

Indbetaling kan ske personligt i cool cash eller  via netbank , men endnu ikke via MobilePay .

Udvalgenes beretninger

Juniorudvalget   :

Juniorudvalgets  beretning var imødeset med store forventninger, da det var første gang i laugets 27-årige historie, at vi så et samlet junior-udvalg tilstede efter oprettelsen af udvalget.  Ifølge formanden sikkert fordi ”Vild med dans” pga af fodboldlandskampen var flyttet til lørdag.

Juniorudvalgets formand havde glædet sig til at fremlægge sin beretning, men desværre var referatet fra det første udvalgsmøde ( udvalgsmødet ) bortkommet, hvorfor det var ganske svært at huske, hvad der var foregået.

Udvalget havde været samlet bag voldene i Fredericia i foråret 2013, og der blev taget referat af udvalgets sekretær, men desværre havde de håndskrevne notater været udsat for ”noget”, der gjorde dem ulæselige .

Udvalget har dog allerede igangsat en løsningsplan : Udvalgets medlemmer sendes ud i nattelivet i Danmark for at finde en Junior Skri-Bent/Skri-Bente/Skri-Bendtner ( ja der var jo landskamp )

Mht  Økonomien findes der en aktivitetspulje på 5,50 DKK , men i øvrigt ingen yderligere uddybninger om udvalgets interne økonomi.

Årets aktiviteter var desværre forsvundet sammen med det manglende referat af det første udvalgsmøde.

Beretningen blev absolut godkendt at de gamle medlemmer, der ikke selv kan huske, hvor de første 10 års referater blev af.

Seniorudvalget   :

Som traditionen byder, var der igen i år stående beretning.

Det var et rigtigt dårligt år – et mistet medlem, som tidligere omtalt i formandens beretning.

Man ser gerne, at flere aktive medlemmer søger om optagelse.

Der er fuldt styr på udvalgets medlemmer , men skuffelse over at de(t) aktive medlem ikke længere repræsenterer lauget i kuglespillet i Bredballe.

Aktiviteterne har været dalende, men der er planer om at genoptage kuglespil mellem jul og nytår, det kræver dog frivillige kagebagere stiller op til julebag.

På et spørgsmål om det  - traditionen tro -  udeblevne påskearrangement,  lovede formanden, at  i påsken 2014 vil der blive arrangeret en Bakke-Trailer-dag,  hvor vi også skal  finde ”den skide påske hare”.  Seniorudvalget lovede at finde en dato for dette arrangement, hvorefter beretningen blev godkendt.

Optagelse af prospect:

Endelig et nyt punkt på dagsordenen.

På baggrund af vikar-skribentens referat blev prospecten godkendt in absentia og stadig in absentia blev han valgt direkte ind i seniorudvalget, der som bekendt mangler medlemmer.

Så kan de selv afgøre hvor de 20 % af trailer-aktierne / kontingentfritagelsen fra vort bortgåede medlem skal havne.

Ingen forslag – traditionen tro.

Dirigenten anbefalede personlig tilmelding til fremtidige generalforsamlinger hos kassereren.  FACEBOOK er Æ’ nok !

Valg til bestyrelse :

For ikke at bryde traditionerne var der  genvalg til hele bestyrelsen og konstituering sker som vanligt på førstkommende bestyrelsesmøde, der ikke afholdes.

Valg af revisor og revisor-suppleant:

Revisoren og suppleanten blev genvalgt in absentia( eller sad de i Nyhavn ? )

Inden dirigenten takkede for god ro og orden, arrangerede han med handlekraftige argumenter næste års generalforsamling, som følger nedenfor.

Grønbotoftens Fælleshus er fortsat vores førstevalg , hvis det er muligt, og datoen er naturligvis fredag før efterårsferien, hvilket i 2014 vil sige :

Fredag den 10.oktober 2014 kl. 19.00

Den praktiske del af dette års generalforsamling blev styret af Primdahl-Snareager og Lilli/Kurt-Århus .

Udnævnt som næste års tovholdere blev Jensen-Bjerreager & Jensen-Kirsebærhaven

( vi håber så ikke, at de vil optræde in absentia )

Bilag 1.

10.          1996       Familien Juul, Bakkegården