Fredag den 9. oktober 2015

I ”TrailerTriller Borgen”, c/o Georg Jakobsen, Grønbotoften.

Formand Juul åbnede årets generalforsamling kl 20:55 - det bliver tidligere og tidligere år for år - og han glædede sig over, at der igen i år var hverken fodbold eller håndbold i tv at tage hensyn til, kun lidt Vild med dans (men det har han vel optaget på dvd).

Traditionen tro blev såvel Frode som Kurt foreslået, og traditionen endnu mere tro blev Frode genvalgt.

Han takkede for valget og konstaterede at generalforsamlingen igen i år ”så ud til” at være rettidig indkaldt.

Samtidig forudså han en lang og besværlig generalforsamling med mange bilag og indkomne forslag.

Klokken i posen blev pakket ud og efter dinglen med klokkeværket, fik formanden ordet tilbage.

Formanden startede med en skål, og det er da et tiltalende nyt tiltag.

Han glædede sig over at den 29. årlige generalforsamling atter kunne afholdes i Trailer Trille Borgen, som det efterhånden er blevet en tradition og igen i år atter sponsoreret af vores æresmedlem, Sir George of Rynkeby no 48.

Tak til æresmedlemmet på laugets vegne.

Efter igennem flere / mange år selv at skulle betale for maden under generalforsamlingen tilbød kassererens hustru, der bestyrer Frugthavens såkaldte køkkenkasse at afholde alle udgifter til maden til dette års generalforsamling.

Formanden takkede på hele laugets vegne for dette fine initiativ, der vel mere end antyder at der faktisk er tale om 2 forskellige kasser, hvilket man gennem årene har betvivlet.

Også selv om kassereren indkøbte et stk nyt Skoda ( det er en bil ) umiddelbart efter kontingent-indbetalingerne for regnskabsåret 2014-2015.

Selve trailer-driften har været uproblematisk, der har været en enkelt flytning, en tagreparation og de sædvanlige tur-retur ture til genbrugspladsen.

En enkelt småreparation og en ny baglygte til 0 kr, da den var på vores eget reservedelslager.

Vores hjemmeside har været så velbesøgt, det er en af Googles ”Trailers TopHits”.

Det medførte at en fan fra Holstebro kontaktede formanden for at donere sin trailer til foreningen i fald, vi skulle mangle originale reservedele.

Da vi ikke var sikre på om årgang og serienumre matchede, gjorde vi ikke brug af tilbuddet, og der er vel fortsat mulighed for en studie tur til Wittenberger Anhängerbau, som nu hedder ”AnhängerCenter Wittenberg”.

Vedtægterne indeholder – ifølge formanden - også et punkt om en ”upshiningday” om sommeren, men da der ingen sommer var, blev det ikke til noget

Formanden rundede af med at takke bestyrelsen for godt samarbejde og god ro og orden på de bestyrelsesmøder, som ikke blev afholdt.

Der blev afsluttet med en skål for lauget, og formanden glædede sig lige som os andre til 30 års jubilæet i 2016.

Formandens beretning blev godkendt med applaus.

Sikkert inspireret af seniorudvalgets formand valgte kassereren at aflægge stående beretning.

Der har ingen udgifter været, en enkelt reparation med en lagerværende del, så der har kun været indtægter, og der har sågar været flere medlemmer, som har syntes at kontingentet var så lavt, at de har indbetalt 2 gange.

Det så ikke ud til at kassereren havde noget imod det.

Laugets egenkapital udgør 13327 DKK, så ifølge kassereren er der råd til en ny trailer.

Revisoren og revisorsuppleanten har været fraværende, hvorfor regnskabets godkendelse må anses som kassereren og dennes hustrus ansvar.

Regnskabet blev godkendt, men dirigenten måtte bede om ”APLUS” for kassererens beretning, som vi plejer at gøre. OG vi gjorde det.

Vi undgik en diskussion om kontingentet, hvilket må betyde, at det holdes i ro.

Derfor er kontingentet for år 2015-2016 :

Dkr. 200 for aktivt medlemskab &

Dkr. 50 for aktivt juniormedlemsskab

OG :  og det skal være indbetalt til kassereren eller overført til køkkenkassen senest den 1.oktober 2016.

Udvalgenes beretninger

Seniorudvalget   :

Som altid stående beretning og ifølge formanden selv første gang  i ædruelig tilstand

Det har været et godt år :
- ingen dødsfald

- desværre ingen ny medlemmer

De manglende 18 millioner fra i fjor spøger stadig, den primære årsag var at Kevin Magnussen ikke fik et sæde i Formel-1 sæsonen og derfor ikke kunne ”flashe” vores trailer.

Men vi prøver om den kan sættes efter hans Lotus racer i denne sæson.

Påskeharen, der sidst blev set i Syrien, er nu set på en sønderjysk motorvej, og jagten fortsætter.

Seniorudvalget havde i år ingen ”smøremidler” med til formanden, men lovede rette op på dette i 2016.

Seniorudvalget har indsendt et forslag om indkøb af ny trailer, herom senere.

Beretningen godkendt.

Juniorudvalget   :

Formanden mente, at det har været et godt år, selvom man stadig er under opbygning.

Kassereren har igen forladt landet ( a’la Stein Bagger ?) og efterladt hunden, og det har efterladt udvalget lidt i vildrede

Der har været afholdt møder og mødereferaterne udkommer typisk 2 dage før mødet.

Smart, så kender man dagsordenen, og der tænkes store ideer.

Der har været 0-vækst, ingen nye medlemmer, men det overvejes på at tilbyde Rasmus som prospekt i den kommende sæson

Beretningen godkendt.

Der var fra medlem nr 6 og formand for seniorudvalget indkommet forslag om at indkøbe en ny trailer til lauget.

Dette satte virkelig dirigenten på den største udfordring i hans 28. årige virke som dirigent (ja , der var et år, hvor han prioriterede sin efterårsferie højere end lauget )

”Hvordan køres sådan noget igennem ?

Forslagsstilleren holdt en meget lang og uddybende tale med gode argumenter for at indkøbe en ny trailer.   Det blev besluttet at den nye bestyrelse skal nedsætte et hurtigt arbejdende udvalg, der skal indkøbe en ny trailer inden julen 2015.

Intet.

Valg til bestyrelse :

Der var atter en gang genvalg til hele bestyrelsen, på trods af den kraftigt forøgede arbejdsbyrde med at beslutte og godkende indkøb af en ny trailer.

Konstituering sker som vanligt på førstkommende bestyrelsesmøde, der ikke afholdes.

Valg af revisor og revisor-suppleant:

Revisoren og suppleanten blev genvalgt in absentia, men stemningen var klart ”lad det ikke ske igen, så finder vi andre kvalificerede talknusere”.

Dirigenten takkede for god ro og orden, og lukkede generalforsamlingen kl 21:35, så han kunne få sin ostemad med tysk schnaps.

Næste års generalforsamling blev derfor ikke drøftet, men overladt til den egentlige magthaver, nemlig skribenten, der naturligvis forsøger at fordele sol og vind lige til egen fordel.

Juniorudvalget bød alvorligt ind på dette års arrangement, men pga opbygning og vildrede omkring kassererens forsvinden blev det Mentorerne, der tog over. Det er helt OK, men vi har da store forventninger til den sæson, hvor Juniorerne tager over, og seniorudvalget kan forvente et boom i medlemstallet.

Da skribenten fik ”fuld magt” til at beslutte jubilæumsårets tovholdere, og da der ikke var nogen frivillige, må det være ”den officielle værtsskabsliste”, der skal ligge til grund for  udpegningen af 2016’s tovholdere.

Grønbotoftens Fælleshus / Trailer Trille Borgen er fortsat vores foretrukne lokalitet, hvis det er muligt, og datoen er naturligvis fredag før efterårsferien, hvilket i 2016 vil sige :

Fredag den 14.oktober 2016 kl. 18:30

Næste års tovholdere er Fam. Juul, Bredballe Byvej og Fam. Primdahl Snareager, med Fam.  Lilli-Kurt fra ”IKKE-7120” som reserver, hvis der skulle komme forhindringer for en af tovholderne.

Med denne udnævnelse er der også mulighed for at formanden kan få ”sin fiskefilet”.

Bilag 1.

10.          1996       Familien Juul, Bakkegården

12.          1998       Familien Mortensen, Grønager

13.          1999       Familien Jakobsen, Horsvangen