Fredag den 12. oktober 2018

I ”TrailerTriller Borgen”, c/o Georg Jakobsen, Grønbotoften.

Generalforsamlingen måtte i år udskydes indtil flere minutter efter formand Juul havde bragt forsamlingen til tavshed og gjort klar til første punkt på dagsordenen , valg af dirigent.

Årsag : den forventede – og NYGIFTE – dirigent udeblev af ukendte årsager.

Da han endelig dukkede op, var der traditionelt kampvalg med hemmelig håndsoprækning, og valget stod igen i år mellem Cola-Kurt og Brudgom-Frode. Meget tæt valg , men da sms-optællingen var slut kunne det konstateres at Frode igen blev dirigent, og han konstaterede at generalforsamlingen var indkaldt – det kunne man jo se på nettet !

Klokkeværket blev luftet og formanden fik ordet.

Formandens beretning :

Formanden indledte sin beretning med et dugfrisk indlæg fra TV Syds nyheder om at en trailerejer i vores område var kommet til at parkere lidt for længe på den lokale genbrugsstation, hvilket medførte, at traileren var blevet solgt, da han ville hente den. Det lykkedes dog at opspore køberen, der i mellemtiden havde shinet traileren op, og handelen gik tilbage, incl renoveringen.

Det fremgik ikke helt om det var til skræk og advarsel om at passe på laugets trailere , eller om det var en opfordring til at parkere vores Wittenberger Anhänger årgang 1986 på den lokale genbrugsstation i  håbet om samme behandling.

Så blev der budt velkommen for 32. gang, og det lød på formanden, at han var oprigtig tilfreds med at dirigenten valgte at overspringe punktet om valg af Skribent.

( suppleanten ”Juul-nalisten” blev åbenbart så skræmt af forsamlingen i 2017, at hun flygtede med Oslo-færgen for at undgå valg )

På sidste års generalforsamling (2017) var ro og orden alvorligt udfordret, bla pga af skribentens afbud for første gang i 31 år, der var 3 kandidater til dirigent-valget, og projekt ”ny trailer” var ikke påbegyndt.

Men tingene løste sig, Frode styrede alligevel klokken, Stine skrev detaljeret referat ca 3 uger senere og projekt ”ny-trailer” blev løst kl 22:09 via en mail til formanden.

Revisor-suppleanten tilbød en ny gratis trailer til lauget, og den folkevalgte og forsigtige formand ville naturligvis sikre sig mod fusk, sorte penge under bordet(køkkenkassen) og evt hvidvask. Ligesom han på laugets vegne forudså en dyrere omregistrering og forsikring, som der slet ikke er taget højde for i vedtægterne.

Seniorudvalgsformanden og kassereren blev sendt til syn - af traileren - den 20-10-2017 og de godkendte den uden bemærkninger i tilstandsrapporten .

Det skulle efterfølgende vise sig at revisor-suppleanten slet ikke var ejer, og sikkert heller ikke bruger af denne trailer , I stedet var det hans sambo med et CPR-nr med lige endetal !!!

Formanden takkede Lotte for den fine gestus at lade lauget trille med en lidt mere moderne trailer, hvor der indtil videre ikke har været problemer med hverken trekanter eller støddæmpere. som i øvrigt slet ikke findes på den nye trailer. Det er jo ikke en østtysk kvalitetstrailer, men blot en dansk efterligning.  Derfor kan vedligeholdelsesudgifterne blive større, men omvendt kommer den nok heller ikke til at køre Danmark rundt med hønsehuse, hundehuse, legehuse og deslige.

Formanden ønskede for 2019, at vi kunne samles nogle sommerdage til opshining af vores – nu 2 – trailere, og der skal startes med øl. Der blev ikke omtalt hvad vi skulle slutte med !

Han takkede som vanen byder, bestyrelsen for et fantastisk samarbejde på årets bestyrelsesmøder, der ikke blev afholdt

Og en stor tak til vores æresmedlem Sir Georg, som igen i år har både finansieret og lagt lokaler til den støjende generalforsamling – han valgte at gå i seng i stedet på at høre på de larmende og vrøvlende beretninger !

Beretningen blev godkendt med applaus.

En mand af få ord  : Igen et forrygende år.

Kun få omkostninger på 2 trailere.

Et enkelt hjul-leje eller Juul-leje , ordnet sort  ( der har vel været lidt rust og gammel olie  )

Kassebeholdning : 9694,19 DKK , incl Køkkenkassen og  vist nok også ”mors skatkammer”.

Uændret kontingent blev foreslået, og så er det svært ikke at godkende beretningen

Derfor er kontingentet for OKT-2018 til OKT-2019 :

Dkr. 200 for aktivt medlemskab &

Dkr. 50 for aktivt juniormedlemsskab

OG :  og det skal være indbetalt til kassereren senest den 1.oktober 2019.

Skribentens uforbeholdne ros til kassereren om den nye og ganske up-to-date mulighed for indbetaling af kontingent pr MobilePay, blev modtaget med en sur kommentar om at så skulle kassereren på overarbejde med at flytte kontingentet til den ”rigtige” køkkenkasse, men revisoren har uden tvivl styr på dette interne cash-flow .

Beretning og kontingent godkendt.

Seniorudvalgets beretning

Forholdsvis kort beretning, måske pga Jetlag – formanden just arrived from the Big Apple eller var det New York.

Forslag om at 2019 generalforsamlingen skal starte kl 11:30 med efterfølgende Bakketest i  Tirsbæk Bakker om eftermiddagen

Påskeharen er stadig ikke fundet , selvom mange medlemmer har ledt efter den

Udvalget har forsøgt at bruge penge, men det er ikke lykkedes.

Han opfordrede lauget eller rettere vores kasserer til at holde Lotte kørende , altså betale revisor-suppleantens dubiøse regninger for at holde på Lotte og traileren.

Den stående, men meget korte beretning blev godkendt.

Juniorudvalgets beretning

Formanden startede med et SUK

På trods af at udvalget igen er udvidet med et medlem med ulige CPRnr.

Han var glad for udvidelsen både pga antal og volumen, den var vist rettet mod det nyeste prospect Asbjørn.

Formanden var bekymret for fremtidig vækst, og det kan da gøre en gammel skribent ganske bekymret.

Udvalget havde afholdt en super-fantastisk-skide-sjov-generalforsamling i Klubhuset i Søndervig , men referatet var endnu ikke helt klart, så ingen kunne huske beslutningerne, bortset fra at en eksklusion af Rasmus var blevet nedstemt.

Udvalget følger – heldigvis – det gamle laugs regler om at taleret og stemmeret kun er for personer med ulige CPRnr.

På trods af det manglende – og sikkert spændende referat – blev beretningen godkendt.

Revisoren , der på trods af manglende kontrol af MobilePay overførsler, køkkenkasserne , sorte bilag mm , foreslog at menuen næste år burde ændres til  Sild og snaps, og fiskefilet og snaps, som dengang da Frode blev puttet.

Der var ingen kommentarer eller beslutning , men forslaget er ført til  referat.

Intet.

Valg til bestyrelse, revisor og revisorsuppleant :

En stor applaus blev tolket, som om der var atter en gang genvalg til hele bestyrelsen, revisor og suppleant.

Konstituering sker som vanligt på førstkommende bestyrelsesmøde, der ikke afholdes.

Afslutning :

Dirigenten takkede på sin egen måde for god ro og orden, med en skål.

Grønbotoftens Fælleshus / Trailer Trille Borgen er fortsat vores foretrukne lokalitet, hvis det er muligt, og datoen er naturligvis 2. fredag i  oktober :

Fredag den 11.oktober 2019 kl. 18:30

Næste års tovholdere er Juul & Mortensen med Primdahl om suppleanter, hvis der skulle komme forhindringer for en af tovholderne.

Bilag 1.

10.          1996       Familien Juul, Bakkegården

12.          1998       Familien Mortensen, Grønager

13.          1999       Familien Jakobsen, Horsvangen

14.          2000       Dirigent Jakobsen, Hostrup

15.          2001       Familien Jakobsen, Horsvangen

16.          2002       Familien Primdahl, Snareager

17.          2003       Familien Juul, Bakkegården

18.          2004       Familien Mortensen, Grønager

19.          2005       Familien Jakobsen, Horsvangen

20.          2006       Familien Primdahl, Snareager

21.          2007       Familien Lange & Jensen, Bjerreager

22.          2008       Familien Juul, Bakkegården

23.          2009       Lilli Mortensen, Lido Allé 19, DK-7100 Vejle , DENMARK

24.          2010       Klubhuset ,Grønbotoften

25.          2011       Klubhuset ,Grønbotoften, Primdahl-Snareager & Jakobsen-Frugthaven

26.          2012       Klubhuset ,Grønbotoften, Juul-Br.Byvej & Mortensen-Bredager

27.          2013       Klubhuset ,Grønbotoften, Primdahl-Snareager & Lilli/Kurt-Århus

28.          2014       Klubhuset ,Grønbotoften, Jensen-Bjerreager & Jensen-Kirsebærhaven

29.          2015       Klubhuset ,Grønbotoften, Jakobsen-Frugthaven & Mortensen-Bredager

30.          2016       Klubhuset ,Grønbotoften, Juul-Br.Byvej & Primdahl-Snareager

31.          2017       Klubhuset ,Grønbotoften, Lilli & Kurt, Århus & Damkjær & Jensen, Stejlbjerg

32.          2018       Klubhuset ,Grønbotoften, Jakobsen-Frugthaven & Jensen-Bjerreager

33.          2019       Klubhuset ,Grønbotoften, Juul & Mortensen.

Laugets WebAdresse  : http://ojuul.dk/trailerlaug/